15 aug. 2009

15/8 En 1/2 mara avklarad


Det blev ett lopp i höstväder, blåst, regn och ca 13 grader. Jag tycker inte sånt här väder har så stor betydelse egentligen men jag tycker synd om arrangörerna. Lite tråkigt också när det inte blir så mycket publik.

Jag var väldigt motiverad inför dagens lopp. När starten gick kände jag direkt att jag hade kroppen med mig. Det var lite trångt men det blev ett bra tempo ändå. Efter ett tag började jag springa om folk som hade gått ut för hårt i starten. När jag skulle springa om en av löparna så får han för sig att han ska spexa för en fotograf och slår rakt ut med armarna medan han hoppar. Jag får hans armbåge mitt i pannan och killen till höger om honom får den andra, vilken idiot!!
Jag hittade flytet igen och fixade den första milen på 47:45 vilket jag var nöjd med. Därefter kom nästa strul, jag fick ett förbannat håll, brukar aldrig få detta. Till sist blev det som tusen nålar i kroppen och jag fick stanna. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde men jag gick loss med någon typ av stretchövning mot en lyktstolpe och fick det till att släppa. Körde vidare 3km till och då kom det tillbaka. Denna gången var det en tall som fanns närmast till hands.
Skiten släppte igen och jag beslöt mig för att avsluta den sista biten av loppet på ett skönt sätt. Passade på att försöka ha lite roligt också, gjorde lite "high fives" med några glada barn och hejade på eftersläntare från milloppet.
Tiden gick fort och sedan var det målgång. Jag älskar spurtdueller men där fanns ingen att utmana så det blev en lugn och fin målgång.
Jag kom i mål på 1:44:33 och det var jag nöjd med trots en del missöden. Det var inte ett av dom roligaste loppen men jag var väldigt glad över att kroppen höll hela vägen.

Vill tacka min fanclub för alla hejaropen och för en trevlig dag!!

6 kommentarer:

Blondinpappa sa...

Samma fart dubbelt så länge är det som gäller - då klarar du ditt maratonmål! Go for it!

Daniel sa...

Tack!
Målet känns avlägset idag.
Måste träna på bra för att fixa det. Hoppas kroppen håller, annars får jag nöja mig med att fixa det på under 4 timmar, det är ingen baggis det heller...phuuu ;-)

Anna (Orka mera) sa...

Grattis till ett finfint resultat!

Daniel sa...

Tack Anna!
Du missade inget. Det hade säkert varit ett fint lopp utan höstvädret.

Snorkkis sa...

Grattis! Bra tid med tanke på att du fick stanna till två gånger (och bra tid skulle det ju ha varit annars också).

Daniel sa...

Tack!
Problemet med mig är att jag alltid vill väldigt mycket. Trodde jag skulle kunna pressa mig under 1:40 denna gången, men det kommer fler tillfällen ;-)