26 apr. 2010

26/4 Discoträning


Idag blev det 60min ren discoträning, jag har nog förklarat varför jag kallar det för discoträning innan här på bloggen men här kommer det igen.

Discoträning är när man bara kör armar och bröst stenhårt. Man överdoserar kreatin och dricker gainers tills det sprutar ur öronen. Sedan tar man på sig en riktigt tajt tröja och går på disco. Dansar runt till tonerna av Eric Prydz eller Sunblock och tycker man är världens häftigaste och mest vältränade.

Jag tycker det är roligt att träna så här ibland och det är en skön omväxling till löpningen. För löpningens skull är det nog ganska förkastligt och för mycket av denna varan gör nog att man ser lite lustig ut i tajta löparkläder, eller? ;)


Nu mår jag också mycket bättre än förra veckan. Jag har sovit gott utan problem hela helgen och känslan av att befinna mig i en bubbla är borta. Fick idag även tag på min ms-sköterska som skulle ta upp saken med min neurolog.

Hon trodde inte det var medicinerna efter så här lång behandling, det kunde dock vara sjukdomen som spökade lite. Kanske inte så roligt men jag vet ju att skiten är obotlig så då är det bara att gilla läget och gå vidare.

Visst gillar jag läget! Kan jag springa 3 mil i hyffsat tempo borde det inte vara någon större fara med mig. Min fru brukar trösta mig med att säga detta när det är lite tufft, känns bra!

7 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Du kan ha gjort lite för mycket bara så bubblan kommer.. Den är extra jobbig på mig när jag är trött eller gjort för mycket.
Tack för den roliga bilden, jag behövde lé lite. :)

Daniel sa...

Du har säkert rätt i det där. Jag hade en tuff bilresa till Holland och efter det körde jag först backpass och dagen efter detta drog jag det längsta långpasset jag tränat hittills. Kan vara ett bakslag av allt detta?
Tror jag får prata med dig istället för min neurolog i fortsättningen ;)
Kram!

Suzan sa...

Hahah.. discoträning? ;)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hihi! ;)
Kram

Daniel sa...

Suzan - Bara testa!! Du får grymma biceps! :D

Helena - :D

Åsa sa...

haha grym bild!

Daniel sa...

Kul att du gillar den! :D