10 juli 2012

Motiverad och taggad!

Jag fick ställa in kvällens intervallträning med klubben då vår sjuka hund tog allt fokus idag. Hon har varit hos veterinären idag och blivit röntgad där man konstaterade en ganska kraftig livmoderinfektion som hon nu får behandling för. Vi vet inte om hon fixar detta men det är värt ett försök och nu kan vi inte göra annat än hålla tummarna för henne och se till att hon har det bra.

När det gäller träning så är jag väldigt motiverad och taggad efter loppet i fredags! Det är roligt att träna och jag ser så fram emot att se effekten av det programmet jag nu följer. Idag var det egentligen Wallanderloppet i Ystad som jag verkligen gillar och brukar springa men jag satsade istället på träning vilket känns helt rätt i dagsläget. Det kommer fler tävlingar och då ska jag också visa var skåpet ska stå men tills dess är det hård träning som gäller!

Wallanderloppet förra året!

Igår sprang jag 10km lugnt och idag blev det också intervaller som planerat även om jag inte fick till träning med klubben. Jag började med styrka där jag nu känner mig seg nog att ta mina chins till nästa nivå och köra Tabata Intervaller i kombination med armhävningar. I min iPhone har jag också en gratisapp som håller koll på tiden så jag slipper tänka på detta vilket är skönt. Bara att gå efter pipen! Rekommenderas!



Jag körde två set med intervaller med någon minuts vila mellan. Chinsen varvade jag med suprinerat och pronerat grepp och även med armhävningarna skiftade jag mellan två olika grepp på mina handtag. Måste säga att detta var ett grymt pass och fantastiskt effektivt! Hela överkroppen bultade efteråt och jag var så uppumpad att jag såg ut som en actiondocka!

Sedan bar det ut över slätterna för intervaller där jag efter 3km uppjogg körde lite stegringslopp samt löpskolning innan jag drog igång. På schemat stod 5x5min med 90sek vila och passet gick helt ok med ganska kraftig vind som krydda. Totalt blev det 15km och jag fick till en fin träningskväll även om det inte blev något Wallanderlopp!

7 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Den appen är grym!!! I love!

Västgötskan sa...

Hemma-styrka is "da shit" som ungdomarna säger. (Eller?) ;-)

Hoppas vovven blir bra igen! :-(

Kram M

mikael sa...

Ska bli spännande att se hur utfallet blir av programmet.
Ja som du vet har jag ju höga tankar om din kapacitet :)

Efter mina lopp i Varberg och Sollefteå tänker jag göra som du och springa efter 1.20 programmet på halvmaran som jogg.se har på sin sida.
Det är lite av ett långsiktigt mål för mig nu. Blir inte besviken om det inte går i år.
Istället är målet 1.23 på halvmaran och sub 37 på 10 km.

Nästa år blir det nog mer mot maraton, ja om mina mål slår in på de kortare distanserna :)
Köpenhamn tänkte jag. Blev sugen när du rapporterade från loppet.

Ingmarie sa...

Håller tummarna för er lilla hund och sänder så många stärkande tankar jag bara kan!

Daniel sa...

Anna - Visst är den! :)

Västgötskan - Exakt! Hemmastyrka is DA SHIT! :))) Kram!

Mikael - Jag du har ju det... ;) Grymma mål du har och jag är övertygad om att du kommer nå dit. Kul att du är sugen på Köpenhamn! Det är en riktigt fin mara och jag längtar faktiskt tillbaka! :) Hör av dig om du undrar något om den!

Ingmarie - Hon tackar! ;) Febern har släppt och nu ska vi få henne till att vilja äta igen så kanske det kan gå vägen...

Jonna sa...

Bra tips på app, tack!

Tråkigt med hunden... vår gamla Alva fick diabetes osv, det hjälpte att operera bort livmodern, hon blev bra några år till efter det.

Daniel sa...

Operation är det bästa men hon är 11år och har lite andra problem också så vi har beslutat att testa med behandling. Hoppas det ska hjälpa så hon får vara med oss lite till :)