6 sep. 2012

Tid för naprapat

Onsdagen bjöd på helvila efter att jag köttat benen ordentligt under tisdagen och visst behövde dom vila. Jag fick också bokat in ett besök på måndag hos min duktiga naprapat för att se över kroppen lite. Min plan är att köra på ganska hårt med träningen nu under hösten så jag tror det kan vara bra att se över kroppen så att allt är ok.

När jag tränar mycket brukar jag känna av lite spänningar i ryggslutet som jag har svårt att få loss själv. Det är speciellt vänstersidan som blir ansträngd och jag får svårt att hålla bra löpstil under längre pass. Jag tror också det hämmar mitt löpsteg en del då jag känner mig "låst" i höften ibland. Det ska bli spännande att se om det går att få loss höften lite och min naprapat har kanske lite övningar jag kan få med mig för framtiden.

Jag tror också det här kan vara lite av sviterna från uttagningen till Gladiatorerna som jag var med på i våras. Under ett Harres Test smällde jag i ryggen hårt i ett gymnastikgolv då en madrass låg lite fel. Vi fick också göra testet två gånger och eftersom jag var nöjd med första satsade jag friskt på andra för att pressa ytterliggare och smällde i ännu värre. Jag är inte världens smidigaste på kullerbyttor och när man dessutom får en adrenalinkick köttar jag lätt på över min förmåga.

Jag var dock nöjd med mitt resultat och tog mig igenom banan på 12,2sek vilket nog ok för en kille på 36år med MS. Tiden för uttagning till Polishögskolan ligger på 16sek som jämförelse... 


2 kommentarer:

Jonna sa...

Trist att du får ont i ryggen! Hoppas det blir ngn ordning på det. Gladiatorerna är absolut häftigt men en del verkar få ordentliga törnar/blir skadade... inte värt det om du frågar mig, men jag beundrar att du testade! utmaning!

Daniel sa...

Jag har alltid gillet Gladiatorerna och tänkte att om jag någon gång skulle söka så var det nu då jag inte varit i form innan. Kanske inte värt det men nu behöver jag inte ångra att jag aldrig testade att söka ;)
Tror inte det är någon större fara med ryggen. Vill bara se till så att jag inte drar på mig någon onödigt nu när jag skruvar upp träningen lite.