24 okt. 2012

Favorit i repris


Jag har funderat över vad jag ska ha på mig under New York Marathon och har nu kommit fram till att det blir samma linne som jag hade 2009. Det här linnet ger mig bra vibbar och sist var det värsta egotrippen att kuta runt längs New Yorks gator. Längs banan fanns runt 2 miljoner åskådare och när jag kom över Verrazzano Narrows Bridge in i Booklyn drog festen igång!

Brooklyn loves you Daniel!!!   I want to marry you Daniel!!!   Go Daniel!!

Till en början hängde jag inte riktigt med för jag hade "glömt" att jag hade namnet på bröstet då jag hade fullt upp med alla intryck. I Brooklyn var det verkligen en riktig fest men även när jag kom i tysta Williamsburg fick jag hejarop från en av dom ultraortodoxa chassiderna med pälsmössa. Go Daniel!!! Detta måste vara ett bra betyg för tröjan då chassiderna normalt inte hejar på sådana här evenemang.

Sedan fortsatte festen och jag suger fortfarande på karamellen från 2009. I år blir det därför en favorit i repris för jag kommer behöva allt stöd jag kan få för att fixa 3 timmar i New York. Banan är ganska tuff med en del broar och även mycket betong som är lite jobbigare att springa på än asfalt. 2009 höll mina vader på att brinna upp under sista milen men i år är det en helt annan Daniel som står på startlinjen. Jag kommer ha samma tröja men under är jag starkare, uthålligare och snabbare!

7 kommentarer:

Snorkkis sa...

Härligt. Och NY kommer att bära dig fram till en fin tid!

anneliten sa...

Jag blir tårögd när jag tänker på känslan av att komma in på Manhattan! Så otroligt häftigt! Trots att jag hört talas om "rockstjärnevrålen" blev jag ändå överväldigad. Go Daniel, Go!

messan sa...

Vad häftigt det är:)!! Jag håller tummar och tår för dig.Det här med träning är ju helt fantastiskt.

Spring och njut i NY! Längtar tillbaka dit nu:).
Kramar

Anna (Orka mera) sa...

Du kommer krossa tretimmarsgränsen, jag känner det på mig! Heja heja!

Daniel sa...

Snorkkis - Det hoppas jag!

Anneli - Manhattan är helt galet under maran! Vilken kick att få springa där!

Messan - Visst är det fantastiskt på så många plan också! Tack för tummarna! kram!

MyStory sa...

Så häftigt att du ska springa New York maraton och har MS. Det är mer än tjugo år sedan jag kunde springa. Även om jag aldrig varit förtjust i att springa önskar jag att jag kunde göra det. Heja dig?

Daniel sa...

Det här med maraton är mitt sätt att visa min sjukdom var skåpet ska stå. Känns häftigt att jag 5år efter min diagnos kommer stå på startlinjen på världens största maraton och jag har kvalat in för egen maskin :)
Heja dig också! Vi har alla våra egna sätt att ge vår sjukdom en match! :)