28 mars 2013

Ibland är det inte meningen


Idag dök det upp ett paket med 2013 års raketer från Newton och dom matchade påskriset fint med sina klara färger. Det var också det enda som var bra i träningsväg idag. För det första så blir jag konstant bombad av spamkommentarer här på bloggen så nu har jag tyvärr fått lägga in ordverifiering när ni vill lämna en kommentar. Hoppas ni fortsätter kommentera även om det innebär ett extra steg!

Det andra som var dåligt idag var att jag sprang ett riktigt skitpass ikväll. Jag skulle springa ett tufft pass med 10x1000m på löpbandet där planen var att hålla 3:38-tempo (16,5km/h) rakt igenom med 90 sek gåvila. Jag visste att detta skulle vara grymt tufft och kanske för tufft men efter 3 intervaller såg det ändå riktigt bra ut!

Jag kände mig stark men så halvvägs in i 4:an fick jag ont i magen och fick rusa på toaletten. Inget kul men jag hade fortfarande hopp om att få ett lyckat pass och började om med 4:an igen. Nu fick jag problem att andas och halvvägs in i intervallen fick jag en astmaattack och jag fick avbryta ännu en gång. Naturligtvis hade jag min Bricanyl i skåpet och jag fick rusa ut igen. Jag gav mig dock inte utan gav mig på 4:an ännu en gång men jag hade fortfarande problem att få luft och fick dessutom håll ovanpå allt. Nu fick det vara nog och jag gick och tog en dusch istället! 

Det var ingen bra start på påsken men det gör egentligen inget och jag är på bra humör ändå. Nu ska det bli skönt med 4 lediga dagar och jag ser fram emot att få mycket tid med Noah. Jag ska heller inte tillbaka till mitt gamla jobb på tisdag för jag har fått ett nytt jobb. Det är samma arbetsgivare men en ny arbetsplats med nya arbetskamrater och jag ska få åka iväg på utbildning för att lära mig nya saker. Spännande!

6 kommentarer:

Sara sa...

Jäkla spam, och jäkla skitpass. Men nästa blir bättre :)

Vad spännande med nytt jobb - kul!

anneliten sa...

Newton fortsätter med sina fula färgkombinationer ser jag. Deras grej tydligen :-)

Staffan sa...

10x1000 i 3:38' majgaad var det inte sub39 du siktade på på Malmömilen? Det där är ju ett pass för sub36 snarare...

Har sett lite spamkommentarer jag också. Ordverifiering eller inte, självklart fortsätter jag läsa och kommentera! glad Påsk!

EvaD sa...

Glad Påsk och hoppas du slipper spam nu!

Ingmarie sa...

Det vänder! Men jag tänker som Staffan.Väldigt tufft pass! Även om jag vet att du är grym!
Ta hand om dig.
(Och kommentera fortsätter jag med oavsett)

Daniel sa...

Sara - Ja! Det finns så mycket skit på nätet! Nästa pass blev bättre!

Anneli - Japp! Dom vill väl sticka ut?

Staffan - Fast jag brukar oftast kunna springa intervaller över min förmåga. 10x1000m under 3:40-tempo ska jag fixa!

Eva - Inget spam än! :) Glad påsk tillbaka!

Igmarie - Visst väder det! Detta var bara något tillfälligt skit!